خلقت زن  
                         
                        هنگامی که خدا زن را آفرید به من گفت: این زن است. 
                        
                        وقتی با او روبرو شدی، مراقب باش که ...
                         
                        اما هنوز خدا جمله اش را تمام نکرده بود که شیخ سخن او را
                        قطع کرد و چنین گفت: 
                        
                        بله وقتی با زن روبرو شدی مراقب باش که به او نگاه نکنی.
                        سرت را به زیر افکن
                        
                         تا افسون افسانة گیسوانش نگردی و مفتون فتنة چشمانش نشوی
                        که از آنها شیاطین میبارند.

                         گوشهایت را ببند تا طنین صدای سحرانگیزش را نشنوی که مسحور
                        
                         شیطان میشوی.

                         از او حذر کن که یار و همدم ابلیس است.
                        مبادا فریب او را بخوری
                        
                         که خدا در آتش قهرت میسوزاند و به چاه ویل سرنگونت میکند
                        مراقب باش....
                         
                        و من بی آنکه بپرسم پس چرا خداوند زن را آفرید،

                         گفتم: به چشم.
                         
                        شیخ اندیشه ام را خواند و نهیبم زد که: خلقت زن به قصد
                        امتحان توبوده است و این از لطف خداست در حق تو.

                        پس شکر کن و هیچ مگو....
                         
                        گفتم: به چشم.
                         
                        در چشم بر هم زدنی هزاران سال گذشت و من هرگز زن را ندیدم،
                        به  چشمانش ننگریستم، و آوایش را نشنیدم.

                        چقدر دوست میداشتم بر موجی که مرا به سوی او میخواند بنشینم،

                         اما از خوف آتش قهر و چاه ویل باز میگریختم.
                         
                        هزاران سال گذشت و من خسته و فرسوده از احساس ناشی از نیاز
                        به چیزی یا کسی که نمیشناختم

                        اما حضورش را و نیاز به وجودش را حس میکردم .

                        دیگر تحمل نداشتم . پاهایم سست شد بر زمین زانو زدم، و گریستم.
                        نمیدانستم چرا؟
                         
                        قطره اشکی از چشمانم جاری شد و در پیش پایم به زمین نشست...
                         
                        به خدا نگاهی کردم مثل همیشه لبخندی با شکوه بر لب داشت و
                        مثل همیشه بی آنکه  حرفی بزنم و دردم را بگویم،  میدانست.
                         
                        با لبخند گفت: این زن است . وقتی با او روبرو شدی مراقب
                        باش که او داروی درد توست. بدون او توغیرکاملی .

                         مبادا قدرش را ندانی و حرمتش را بشکنی که اوبسیار شکننده است .

                         من او را آیت پروردگاریم برای تو قرار دادم.

                         نمیبینی که در بطن وجودش موجودی را میپرورد؟

                         من آیات جمالم را در وجود او به نمایش درآورده ام. 

                         پس اگر تو تحمل و ظرفیت دیدار زیبایی مطلق را نداری

                         به چشمانش نگاه نکن، گیسوانش را نظر میانداز، و حرمت حریم
                         صوتش را حفظ کن تا خودم تو را مهیای این دیدار کنم...

                         من اشکریزان و حیران خدا را نگریستم.

                         پرسیدم: پس چرا مرا به آتش قهر و چاه ویل  تهدید کردی ؟!

                        خدا گفت: من؟!!

                        فریاد زدم: شیخ آن حرفها را زد و تو سکوت کردی.

                        اگر راضی به گفته هایش نبودی چرا حرفی

                        خدا بازهم صبورانه و با لبخند همیشگی گفت: من سکوت نکردم،
                        اما تو ترجیح دادی صدای شیخ را بشنوی و نه آوای مرا ... نزدی؟!!

                        و من در گوشه ای دیدم شیخ دارد همچنان حرفهای پیشینش را
                        تکرار میکند ... 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: علی ׀ تاریخ: شنبه 26 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , aftabpnu.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com